Quality Made Easy is in 2010 opgericht door Lydia Kluver. Na ruim 30 jaar voor diverse werkgevers werkzaam te zijn geweest heeft zij besloten om zich zelfstandig te gaan vestigen.
Na het afronden van de HBO als analytisch chemisch analiste is zij begonnen in het Laboratorium Endocrinologie en Voortplanting in het Universitair Ziekenhuis St. Radboud te Nijmegen. Daar heeft zij zich bekwaamd in het ontwikkelen en uitvoeren van Immuno Assays.
Na 10 jaar Universiteit heeft zij een loopbaanswitch gemaakt naar de commercie en is Lydia begonnen bij het Amerikaanse bedrijf Nichols Institute Diagnostics, waar zij haar ervaring al snel in de praktijk kon brengen. Als Supervisor Technical Services heeft zij on-site en telefonisch support gegeven aan internationale klanten op het gebied van apparatuur en reagens voor de In Vitro Diagnostics.
Tevens werd er door haar en haar collega's waar nodig intensief troubleshooting op de producten verricht en werden er voor nieuwe producten performance studies opgezet en begeleid alvorens deze producten op de markt gezet konden werden.
In de vorm van training en opleiding werd de ervaring en productkennis in diverse talen overgedragen aan de distributeurs en eindgebruikers. Hiervoor werden door haar tevens het studiemateriaal en de presentaties samengesteld.
Na wederom 10 jaar een tweede overstap gemaakt naar de markt van de Medical Devices. Vanaf 2000 tot 2010 is Lydia werkzaam geweest bij producenten van medische hulpmiddelen, met name op het gebied van de Urodynamica en steriele producten. Bij deze bedrijven heeft zij de EN ISO 13485 kwaliteitssystemen succesvol opgezet en de dossiers voor de medische hulpmiddelen verzorgd welke nodig waren voor CE-markering van deze producten.
Het enthousiasme en de interesse voor alles wat zich in de medische wereld afspeelt biedt Lydia het plezier in haar werk. Door uitgebreide ervaring schept ze er genoegen in haar kennis over te dragen en een opdracht voor de klant op een efficiƫnte en overzichtelijke manier af te ronden, dit met goed resultaat en binnen de deadline.